::Terkedu Kejap::

Hehe, post ni bkn nk emo2 ke ape ke ye, but more 2 what i've been thinking in my life. Hermm, aku ni xde laa pndi sgt dlm agama2 ni. So, nak tau ape kah yg mem-bother-kan aku?Ok, this is the question. Korg bleh kasi pendapat bout this question.

Q:Ok, klo ade org yg meninggal sebab bunuh diri, adekah org itu mmg ditentukan meninggal bunuh diri? So, dia tu mmg ditakdirkan untuk mati sbg bkn org islam la?

A(dr kwn aku): Mmg ditentukan cm2 msa kta dicipta, kta x bleh ubah, tp kta mampu doa kpd Allah untuk memberikan kita kematian yg tidak seperti itu. Allah boleh ubah.

So, by that explaination, aku satisfied sket. Compare to others yg jwb,

A(OrgLen): Org yg bunuh diri 2, dia yg pilih sebegitu. Manusia x ditakdirkan mati cm2, itu pilihan.

Ok, because so many people said that, the word "PILIHAN", mmg buat aku x puas ati. Sebab, klo cm2, kte leh pilih tuk mati cmne laa kan. Cm kte lak yg tentukan, sedangkan yg aku fhm, ajal maut, jodoh pertemuan di tgn tuhan. So, mne leh kte suke2 lak plih2 kan. Tp ngan jaw yg kat atas 2, yg kta doa 2 avoid mati cm2, n mintak kat Allah, insya-Allah, Allah boleh ubah, so aku blh laa trima statement membe aku ni. Hermm, sbab aku leh trima dr segi logik. Allah je yg blh ubah, sbab Dia yg buat, Dia jgk yg boleh ubah. Insya-Allah, moga2 aku xde laa meninggal lam keadaan aib dan sbgnya. ~~Amin....


**Act byk lg persoalan aku sal hidup ni, but next time la eh?**
**Xmo berat2kan pale aku tuk pk benda ni lg(Eventho, aku asyik pk benda ni for 24/7)**

Agama sket,
StarzRebel*

No comments: